TACOPAJ

paj deg:
4 dl mjöl
1/2 tsk salt
2 tsk bakpulver
50 gram margargin
1 1/2 dl mjölk

köttfärsen:
500 g köttfärs
1 hackad gul lök
1 påse taco krydda

blandningen:
4 dl creme fraiche
6 msk majonäs
4 tomater
1 lök

225 grader i ca 25 minuter.

gör så här:
börja med att göra degen, knåda ihop med händerna. smöra en form och tryck ut degen i formen. stek köttfärsen blandat med en hackad lök och ha på kryddan. häll köttfärsen i formen. blanda ihop creme fraichen och majonäsen i en bunke. häll i tomaterna och löken. man kan ha i vad man känner för/tycker om i blandningen. jag och micke gillar olika saker så vi gör i två formar. jag har i som det står ovan, men han har i lite mindre tomat, majs och paprika i sin blandning. sen när blandningen är färdig häller man på den över köttfärsen. sen in i ugnen i 25 minuter. vi brukar ha den inne i ungefär 30 minuter.


Kommentarer
Postat av: liv eriksson

ett recept jag verkligen kommer spara.

2009-12-03 @ 20:20:59
URL: http://www.liveriksson.ino
Postat av: MariaH



Gott det ser ut . Detta kommer jag verkligen prova :)

2009-12-06 @ 18:54:40
URL: http://mariahaio.bubbleroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0