FRÅGOR & SVAR

Hva synes du om Trondheim, og har du noen favoritt-steder sånn naturmessig? jag har ingen favorit stad, har inte vart i så många städer utomlands. men i sverige så gillar jag göteborg mycket! trondheim är en mysig stad på sommaren, synd att det inte blir så jätte varmt här bara.

5 kosmetikk-produkter du ikke kan leve foruten?
jag tror nog jag skulle kunna leva utan dom men här är några jag använder i alla fall, fresh lips från ole henriksen. den älskar jag! den använder jag ofta. handkräm från lóccitane, den är riktigt bra. men börjar tyvärr ta slut. har en annan som jag köpte på taxfreen från bali men den är inte lika bra. jag måste använda handkräm flera gånger om dagen nu när jag jobbar på ikea, dom blir skitiga och jätte torra. ole henriksen ansiktsmask, den stramar åt mycket, nästan så det blir oskönt. men det är bra! face and body cream från nivea, den använder jag i ansiktet. jag saknar min ansiktskräm med aloe vera från ole henriksen. den va bra bra. men den här är också bra! jag måste ha ansiktskräm efter jag duschat/tvättat ansiktet. blir jätte torr annars. nagellack är en annan sak som jag inte är utan. naglarna blir starkare och mycket finare. dom går lätt av eller delar sig om jag inte har.



Har du noen favoritt-film(er)?
alla filmer som handlar om kärlek och har ett lyckligt slut gillar jag! såna riktiga tjejfilmer.

Hva slags hudprodukter bruker du til ansiktet?
se någon fråga upp! :)

Hva er dine favoritt (norske) klesbutikker?
jag handlar oftast/helst på zara, h&m, demand and supply, gina tricot.

Hvordan møttes du og Mikael? Var det kjærlighet ved første blikk?
vi möttes genom mickes kompis kalle som bor i västerås. för mig så var det nog det. men det tog ett bra tag innan vi blev tillsammans.

Når flyttet dere hit? Trives du eller lengter du veldig mye hjem? jag flyttade hit 1 juli förra året. men micke hade bott här i ungefär ett år innan. jag trivs här, men jag längtar hem ofta. speciellt när jag vet att hela familjen är samlad eller när det händer något speciellt. som nu när min bror fick barn. då händer det ofta att jag gråter en skvätt. ska bli jätte jätte kul att åka till umeå och västerås i juni!

Hvilket utested i Trondheim liker du best?
hmm, jag vet inte riktigt. är inte ute så ofta här. men jag har vart på down town, crash, cirkus, gossip. cirkus har bäst musik, lite rockigare. men om man vill dansa så skulle jag nog säga crash.

3 favorittbyer? Enten byer du har besøkt, eller vil besøke.
jag gillar london, dit skulle jag vilja åka igen för att shoppa! annars så skulle jag vilja åka till new york.

Foretrekker du øl eller vin?
både och. fast jag kan inte dricka stora mängder av något av det egentligen. blir lätt trött på att bara dricka vin eller bara öl. jag gillade varken öl eller vin förren ganska nyligen. jag var mer cider och sprit tjej. nu kan jag dricka nästan vad som helst. föredrar dock vitt eller rosé vin framför rött.

Favorittlag i Europa?
jag har inget, är inte så insatt.

Bruker du bølge/ eller krølltang?
ja det gör jag, men oftast sover jag bara med fläta. fast löshåret lockar/vågar jag för att det ska se mer naturligt ut.

Hvordan får du håret ditt så bølgete? Du er så pen :D
jag använder en trippeltång eller en smal locktång, sover med fläta varje natt.


trippeltång från obh nordica, den är väldigt lätt att använda!

volumaster från björn axén. används i hårbotten för mer volym.

smal locktång från babyliss, ger mindre lockar.

Hva studerte du før du flyttet til Tr.heim? Hvorfor studerer du ikke nå, istedet for å jobbe?
jag gick barn och fritid på gymnasiet. tog studenten juni 08. efter det har jag inte studerat något. hade jag vetat vad jag ville studera så hade jag nog gjort det nu. men tyvärr så vet jag inte det. dessutom så är det svårt att plugga på norska.

Hvordan er det å være sammen med en Rosenborgspiller?:D Lustig er jo en kjempebra spiller!
att vara tillsammans med micke är underbart! det hade det förmodligen varit även om han inte var en rosenborgspelare :)

Har du planer for sommeren?:D
jag ska jobba hela sommaren, förutom 2 veckor i juni. då ska vi till umeå och västerås. annars så är det bara besök hit inplanerade.

Er du ofte på Lerkendal?
ja, eftersom att jag hämtar micke från träning så är jag där i princip varje dag.

Kjenner du mange av de andre spillerne på Rosenborg?
ja jag känner en del, förutom de som inte pratar norska/svenska/danska.

Hvorfor søkte du jobb på Ikea? Søkte du på mat, klesbutikker ol.? :)
jag sökte jobb där för att mikaels kompis jobbar där. på den vägen är det. jag har sökt på klädaffär också, men har ingen erfarenhet eller kontakter så det är svårt att få jobb då.

du skriver mycket om din familj osådär. när ska du och micke din skaffa barn? :)
när vi ska skaffa barn är för privat för att skrivas här. men det lär ni ju märka när det blir, haha.

Topp tre nettsider du bestiller klær fra? ;D
just nu så handlar jag inte på internet! det blir ju så jäkla dyrt att skicka det hit till norge, med tullen. asos.com nelly.com modekungen.se skulle jag mer än gärna handla ifrån. om man slapp betala tull. modekungen har extremt lång väntetid på vissa varor, så det är lite negativt. men annars har dom riktigt snygga saker.

Beskriv deg selv med 5 ord? :D
svårt! glad, kärleksfull, morgontrött, kreativ, omtänksam. det är svårt att beskriva, för jag är i princip allt. jag kan vara negativ ena sekunden och positiv andra. glad ena och sur andra. det beror ju lite på, är jag med micke, familj eller nära vänner så kan jag vara precis hur som helst. antingen skit sur eller skit glad. men med nya människor så är jag oftast glad och trevlig såklart :)

Beskriv Mikael med 5 ord?
den va lite lättare. omtänksam, underbar, rolig, snäll, snygg.. han är min bästa vän och han får mig att skratta varje dag! han kan inte beskrivas med bara 5 ord.

Hvilke spillere i Rosenborg kjenner du best?
hmm, då skulle jag nog säga rade, dorsin, örlund, per, vadim, trond, kriss.

Hva liker du best med deg selv?:) den kan jag nästan inte svara på. för ena dagen så gillar man en sak och andra dagen inte. men mina naglar gillar jag :) haha. om du tänkte på utseende alltså. personlighet så vet jag inte. har inte jätte bra självförtroende så det är svårt att välja något bra, fast det är nästan lika svårt att säga något dåligt ibland. jag är bättre på att hitta fel på mig än att hitta bra saker, tyvärr.

Hvor i Trondheim bor du? :)
vi bor på lade moen

Liker du å bo i Trondheim?
ja, jag tycker det är helt okej att bo här. men nu vill jag ha lite värme! det är inte lika varmt här som i västerås. men när det väl är fint väder så är det jätte mysigt här. men det är ingen stad jag skulle vilja bo i hela livet. 

Skulle du ønske at Micke ble tilbytt å spille for en klubb i Sverige, så dere flyttet tilbake? :) nej det skulle jag inte vilja, inte än. först vill vi till ett annat land. men såklart det vore underbart att bo i sverige igen. nära familj och vänner. fast det får nog vänta några år.

Er du flink til å lage mat ? nej det är jag inte! fast när jag fortfarande bodde hemma så kunde jag i princip inte laga någonting. men jag blir bättre och bättre. med mickes hjälp såklart. jag lagar aldrig mat när jag är hemma själv nån dag, dels för att det är så tråkigt att laga till bara sig själv. men jag och mikael lagar all mat tillsammans. 

Har du et godt forhold til familien din selv om du bor i Trondheim ?
vi pratar inte alls så ofta som man kanske vill, men jag brukar skypa med min syster och hennes barn i alla fall. de kommer hit i maj, det längtar jag jätte mycket till! det är tur att internet finns måste jag säga.

Han du gi noen enkle tips til å få så fint hår som deg ? Mitt er bare brundt og kjedelig!
färga, slinga, klipp eller hårförlängning :) är du bara trött på färgen så är det bara färga, vill du inte göra någon jätte förändring så kan du slinga det. det gjorde jag, från mitt jätte blonda till det jag har nu.

Kunne du tenkt deg og jobbe innen mote ?? du har en flott stil! <3
jaaa! och tack. jag skulle verkligen vilja jobba inom mode. men det är inte så lätt när man inte har någon erfarenhet eller utbildning.

ka du poste litt mer bilder av tattoveringen(e) dine? jeg elsker den svalen du har! jag har gjort ett inlägg för länge sen om dom. men jag kan allt ta några nya bilder någon dag :) så det kommer.

Hvorfor heter Geisha Geisha? Er det etter sjokoladen:p?
geisha hette så när jag köpte henne. eftersom att jag har så extremt svårt att välja namn så fick hon heta så. vilket jag är väldigt nöjd över!

Hva gjør du i den nye jobben din?
jag packar upp varor i butiken.

Hva er drømmejobben?
jag har egentligen inget drömjobb. hade jag vetat vad det är så hade jag pluggat till det eller gjort något för att nå dit. men något inom mode vore helt klart jätte kul.

Hvilke butikker er et must å gå innom i Væsterås? Skal til IKEA der snart:P og Nisses :P
oj, egentligen ingen alls som är ett måste. de flesta butikerna där finns i andra städer.

Bruker Mikael å lage mat til deg?:)
vi lagar all mat tillsammans :)

Hva ved Micke var det som sjarmerte deg mest?:) allt med honom! han är verkligen perfekt för mig, både utseende och personlighet.

Har du planer for sommerferien? Skal du ut å reise?:D vi ska till sverige, först umeå sen västerås. mer än så hinner vi inte med tyvärr. hade gärna tagit en utomlandsresa!

Liker du jordbær? :)
jaa, det är jätte gott! jag har nästan alltid haft jordgubbstårta på min födelsedag.

Hva slags musikk foretrekker du? Favoritt artister/band? jag gillar rock, men har tyvärr ingen favorit. tråkigt va? haha. men jag kan lyssna på det som spelas på radio också, det gör jag i bilen. om jag inte lyssnar på takida.

Leser du bøker? Hvilke? nej det gör jag inte. jag har inte läst många böcker i mitt liv! men jag läste ego woman och elsas mode på bali. såna böcker gillar jag.

Hva synes du om vampyrer? jag har ingen åsikt om vampyrer. är inte insatt i det över huvud taget.

Hvem er favorittskuespillerne dine? jag har ingen.. men när jag var mindre gillade jag brittany murphy!

Hvordan møttes du og kjæresten din? vi möttes genom mickes kompis kalle.

Trives du på Ikea? Hvilken avdeling jobber du i? Hele butikken?:) jag trivs helt okej på ikea, förutom att det är ett ganska jobbigt jobb, gå upp tidigt och får ont i ryggen varje dag. jag jobbar mest på avdelingen med tavlor, speglar, hundsaker, krukor, vaser och ljus. gröna rummet kallas det. men när det inte finns något att göra där så jobbar man där det finns saker att göra.

Har du hatt mange kjærester?:) jag är väl en "förhållande tjej". men jag vet inte riktigt när man börjar räkna? är bra på att ha långa förhållanden. så har haft några långa. jag hade min första pojkvän när jag gick i ettan, alltså 7 år. men efter att man börjar räkna förhållanden som seriöst så är det nog 3 stycken.

Kjenner du mange i Trondheim? ja jag börjar känna fler och fler i trondheim, det är riktigt kul! bland annat så har jag ju min vän fanny och sofia, vi spelade fotboll tillsammans i västerås. sen har lag lärt känna 2 svenska tjejer här, det är hur skönt som helst. underbara tjejer! emelie och siri. annars så är det flickvännerna/fruarna i laget. så jag behöver inte vara så ensam nu som det var i början.

Stemmer det at du jobber på Ikea? Jeg skal begynne å jobbe i kassa der om to uker!:D ja jag jobbar på ikea! jag jobbar 6-10 så då jobbar vi inte samtidigt. men gör vi det någon gång så får du säga hej! :)

Flaueste du har opplevd? jag kommer faktiskt inte på någonting, tråkigt..

Er du sjenert, eller "frampå" ? jag är ganska blyg, jag önskar jag var mer högljud och framåt. men när jag lär känna folk så är jag inte blyg. fast jag är inte lika blyg som jag va när jag va yngre. så det går ju framåt i alla fall, haha. så ge mig några år till och mer livserfarenhet så är jag inte ett dugg blyg längre.

3 ting du ikke kan leve uten? dator, micke och geisha. det är ju min vardag just nu :) men finns mycket annat jag inte kan leva utan heller, vänner och familj såklart.

Favorittmiddag? :D jag gillar inte mycket mat, är kräsen. men de få maträtter vi äter så har jag svårt att välja vad som är godast. gillar thai, wok, kött, tacos, tacopaj, kyckling och jordnöttsås, köttfärssås och spagetti. fast plankan måste nog vara det godaste vi har lagat! så det får nog bli den i så fall :) det äter vi inte till vardags, bara om det är något speciellt.

Trivas du og Mikael i Tr.heim? jadå, vi trivs! :)

Drikker du kaffe? nee, men jag önskar jag tyckte om det. det är ju trevligt att ta en kaffe! men jag tar cola eller the istället. det blir ju inte den här "ska vi ta en kaffe".. haha.

Hva sover du i ? :) jag sover i trosor.


Kommentarer
Postat av: Lise

Artig med slike spørsmålsrunder :)



Var du forresten på City Lade i dag? Var på en herrebutikk der med min bror, hvorpå han sa at han så en rosenborgspiller :)Så måtte jeg titte ;) Lignet i allefall på deg å Micke...

2010-04-21 @ 20:16:16
URL: http://www.flittiglise.blogg.no
Postat av: Marte

Så bra svart! :)

Jeg har fulgt bloggen din siden i fjor sommer, og jeg synes det er morsomt å se utviklingen på bloggen. Du har fått så mange lesere :)

2010-04-21 @ 21:00:02
Postat av: Hanne

du får ha en fin fredag og helg : )

2010-04-23 @ 18:06:08
URL: http://www.blogghanne.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0