FRÅGOR & SVAR

Hur träffades du och Micke? vi träffades genom mickes vän kalle! kalle spelar fotboll i västerås. han tränade innan oss varje dag och han tyckte att jag verkade vara en tjej för micke! så vi började prata på facebook/msn, sen va han i västerås på besök några dagar hos kalle då träffades vi i princip varje dag. vi träffades faktiskt på geishas födelsedag första gången! 7 oktober, sen blev vi tillsammans den 18 april. så vi dejtade ett bra tag, eftersom vi bodde så pass långt ifrån varandra. vi flyttade ihop 1 juli.
 
Vad är ditt drömyrke? jag har inget riktigt drömyrke, jag ville bli modell när jag va yngre! haha, det är ju kört. en modell på 159 cm funkar nog inte så bra. men jag skulle mer än gärna jobba inom mode. få designa egna kläder/skor vore jätte jätte kul. det är en dröm!

Har dere kjøpt leilighet i Tr.heim? nej det har vi inte, vi hyr en lägenhet i andra hand. skulle gärna ha en lägenhet där man får göra vad man vill. inreda allt som man själv vill ha det. men det får vänta tills vi har flyttat!

Har du noen utdanning? Å så fall, hvilken? jag är utbildad simlärarassistent. vilket innebär att man kan jobba på badhus, leda simskolor osv. gick barn och fritid på gymnasiet.

Har du noen spesielle planer for året? Turer eller lignende? oj, några planer för året.. någon resa är inte planerat, vi får se om vi åker iväg i sommar när micke har ledigt i 10 dagar. men blir det inte utomlands så åker vi hem till sverige i alla fall. skulle gärna ha en resa inplanerad! 

Jag tycker du har en skön stil så därför undrar jag, vilken eller vad är din inspirationskälla? tack så mycket! jag får min inspiration från allt! bloggar, tv, folk på stan, tidningar.. kanske inget vidare kul svar. men har man ögonen öppna så får man inspiration från de mesta. man måste bara lägga märke till saker. 

Kjempefin blogg,og en kul stil !
Hva har du tenkt å bli? Suderer du?
Kanskje du kunne ha laget en video en gang ? :-)(Hårvideo, sminkevideo, hva som helst.)Eller så kan du bare bruke bilder og forklare hvordan du sminker deg/ lager deg på håret, eller no?
 tack! jag vet faktiskt inte vad jag har tänkt att bli, men som sagt gärna något inom mode. jag studerar ingenting just nu. vet inte vad jag vill studera, annars hade det vart ett bra tillfälle att göra de nu! jag har tyvärr ingen kamera där jag kan filma, eller det skulle vara kameran på datorn men det är så dålig kvalité på den. men bilder kan jag ju använda, jag ska fundera på saken.

Hvordan trener du? jag började spela fotboll igen i lördags, så nu blir det fotbolls träningar 3 gånger i veckan. jag har spelat fotboll i 14 år ungefär, men nu tog jag ett uppehåll på ca ett halvår när jag flyttade hit. men när jag tränar på gymmet så springer/går/joggar jag tills jag har bränt minst 250 kalorier. hur mycket jag joggar/springer beror helt på vilket humör jag är på och hur mycket jag orkar. sen kör jag lite styrka på det, mesta dels mage, rumpa och armar. använder inga maskiner utan kör bara på bla situps, armhävningar och rumplyft. orkar/vill jag så kommer jag gymma de dagar jag inte tränar fotboll.

tack för en bra blogg!

hur lång är du?
dina naglar ser alltid så fräscha ut, gör du något speciellt med dem ? 
sist jag mätte mig för väldigt länge sen va jag 159 cm lång/kort. mina naglar är faktiskt de jag är mest nöjd över på mig själv, dom är hårda av sig själva och växer väldigt fort. till skillnad från håret! när de har blivit för långa eller gått av så klipper jag lite, sen filar jag dom till den form jag vill ha, gillar att dom är ganska raka. sen lägger jag en olja på nagel och nagelband innan jag målar nagellack. jag har alltid nagellack! de blir mycket starkare av de, så det är ett tips till er som har mjuka/svaga naglar.

Hur ska jag göra för att bli lika cool som min moster? :) du är redan lika cool, om inte coolare!

Hvor kjøper du mest klær ? när jag har chansen handlar jag mest kläder på monki, men det finns ju tyvärr inte här i trondheim. annars handlar jag på de flesta vanliga affärerna som h&m, gina tricot, cubus, zara, bik bok.. ja lite överallt. är jag i stockholm handlar jag gärna på weekday!

Leser du noen blogger, hvilke ? :-) jag läser väldigt många bloggar! men kan nämna några få.. elin kling, blondinbella, kenza, amanda berg och många andra mindre bloggar. ibland förstår jag inte varför man läser tex blondinbellas blogg.. den ger mig inte så mycket alls. läser den mest bara för att. om ni har några bra bloggar får ni gärna ge mig tips!

Da du var liten, hva ønsket du å bli som stor? jag ville bli fotomodell! men dom drömmarna försvann nog ganska fort. annars har jag inte haft någon riktigt stor dröm, tyvärr.

hva var/er ditt favorittfag? svart! för visst betyder de färg? hehe

hva er favorittplagget ditt? oj, den va svår. mina skor från bali älskar jag!

Hva er din favorittbutikk? :) där måste jag säga monki, jag älskar monki!

Hvilke fotoprogram bruker du? :) photoscape

du har utrolig kul stil! hvor pleier du å kjøpe mesteparten av klærne dine ? :) läs några frågor upp!

Hva håper du framtiden din byr på? :) det var en väldigt bra fråga måste jag säga! jag hoppas att framtiden bjuder på massa spännande bra saker! jag hoppas att jag får ett jobb som jag älskar. glädje och kärlek vill jag ha mycket av. och så hoppas jag att jag har micke, geisha och barn i ett varmt land i framtiden! och massa annat också.. hehe.

Beste minne fra 2009 ? :) det bästa med 2009 är helt klart min mikael. jag kan inte säga ett minne. det finns så otroligt mycket bra så det blir omöjligt att välja ett. han är det absolut bästa!

Kommentarer
Postat av: Runa

Kjempeartig at du hadde spørsmålsrunde. Det må du få til flere ganger :)

2010-01-19 @ 14:44:49
URL: http://www.runasvendsen.blogg.no
Postat av: Andrea

Når jeg lurte på om hva ditt favorittfag, mente jeg, matte, engelsk og sånn på skolen liksom ;) hehe :)

2010-01-19 @ 15:08:24
URL: http://www.alindsetmo.blogg.no
Postat av: Hanne

Kommer du i fra Västerås ?

ihvertfall det er utrolig fint der , pleier å dra dit om sommeren. På sånn power big meet , verdens største amcartreff. Digger Västerås ! : )

2010-01-19 @ 19:31:07
URL: http://www.hannere.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0