ONSDAG

idag har hela dagen gått åt att sitta på kurs på ikea. det va inte sådär jätte roligt. läsa massor på norska och sen göra ett slags prov. men det gick helt okej ändå. fick koncentrera mig en aning. jag gillar inte att läsa på norska. när vi slutade vid 4 skulle jag åka direkt och hämta micke från lerkendal. det hade nog tagit mig en timme att komma dit från ikea. så sjukt mycket bilar vid 4. jag slapp åka hela vägen för micke började gå. annars hade geisha fått vara hemma ensam i allt för många timmar. hon hade ju redan vart hemma själv från halv 9 till halv 5. hon var riktigt glad när vi kom hem.

vi handlade massor av mat igår, det är sån pris skillnad alltså. köpte bland annat fläskfilé, köttfärs som vi ska göra köttbullar av, bacon, falukorv, naturgodis, kräm, öl, 3 plattor burkcola. det var nog det bästa, haha. det är 24 stycken i varje och dom kostade bara 89 kr styck. alltså väldigt lite per burk. här kostar dom ca 13 kr för en burk. så där sparar vi en del. geisha tog blodprov hos veterinären, det va däremot inte billigt. ca 1200 gick det på. sjukt. hon gillade det inte alls, direkt när hon kommer upp på bordet inne i rummet så börjar hon klättra på en. hon rev mig på bröstet, det såg ut som jag gjort 3 streck av scarification efter det. micke fick hålla i henne under blodprovet istället, det gick lite bättre. jag blir så känslig hos veterinären. min lilla plutt. vi va lite tidiga så innan veterinären åkte vi in på åre chokladfabrik! köpte god choklad och en fondue gryta som vi ska smälta choklad och äta med jordgubbar i sommar! mysigt en sommarkväll. det ser jag fram emot.

nu ska jag hoppa in i duschen, det behövs verkligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0